PDF Capcanele dietelor. Dietă pe viață sau stil de viață?

Slabesti mancand carte pdf. Download Dr. Andrei Laslau - Slabeste Mancand Regeste - Meniu Dieta Keto Pentru 2 Zile

Cei care încă nu au intrat în cercul vicios al curelor de slăbire au căpătat surplusul de kilograme în ultimii ani, iar când au conștientizat că au făcut gre- șeli alimentare care i-ar putea costa sănătatea au apelat direct la ajutorul meu și al colegilor mei medici nutriționiști.

Am întâlnit și pacienți care mi-au mărturisit din start că pur și simplu nu au vrut să țină diete după ureche, promovate pe internet sau reco- mandate de persoane neavizate, de teama efectelor adverse, motiv pentru care au venit la specialist.

Asta aud aproape în fiecare zi a vieții mele de medic nutri- ționist de la pacienții care îmi calcă pragul demotivați, debusolați, dezamăgiți și aproape fără speranță că se mai poate face ceva.

Niciodată nu este prea târziu pentru a învăța să facem alegerile corecte pentru viața noastră și pentru sănătate, precum și pen- tru silueta dorită.

Așa cum există o singură boală și un milion de pacienți cu mani- festări și evoluții diferite, așa există un milion de diete și o singură soluție cu adevărat eficientă pe termen lung: schimbarea stilului de viață. Dietele de orice fel dau rezultate pe termen scurt, funcți- onează atât slabesti mancand carte pdf cât le ții, după care întoarcerea la stilul anterior de viață aduce înapoi, ca un bumerang, toate kilogramele pierdute cu atât efort și sacrificiu.

slabesti mancand carte pdf

Practic, începem de dimineață în forță, făcând tot posibilul să ne abținem cât mai mult de la mân- care: bem o mare cantitate de apă, ronțăim un covrigel, muș- căm câteva guri dintr-un măr. Misiune îndeplinită până la orele Principiul înfometării este foarte răspândit și în rândul celor care au o ambiție mai puternică.

Mâncând prea puțin o perioadă mai îndelungată, își forțează corpul să consume din ce în ce mai puține calorii și pun frână metabolismului, până la blocarea totală a pro- cesului de slăbit.

slabesti mancand carte pdf

Dacă aportul caloric scade pentru mai multe zile la rând sub 1. Raluca avea 37 de ani și cântărea 75 de kilograme la o înălțime de 1,65 metri când a venit prima dată în cabinetul meu, dar lupta ei cu kilogramele începuse cu mult timp în urmă.

Slabeste Mancand PDF

Primele diete le-a slabesti mancand carte pdf în facultate: entuziasmată de libertatea vieții la cămin, a descoperit fast-food-urile și a început să mănânce de toate după pofta inimii, pierzând controlul asupra greutății. Îi plăcuseră din- totdeauna cartofii prăjiți și șnițelele, dar mama ei gătea aceste preparate numai la sfârșit de săptămână.

slabesti mancand carte pdf

La 26 de ani, înainte să rămână prima dată însărcinată, Raluca își amintește că avea slabesti mancand carte pdf de kilograme. Printre altele, a încercat regimul disociat — o zi numai orez, o zi numai fructe, o zi numai carne —, iar când a simțit că nu funcțio- nează, a apelat la soluții extreme, cum ar fi apa cu lămâie sau apa cu oțet, băută pe stomacul gol, înainte de fiecare masă.

Așa a ajuns la un rezultat definitiv: gastrita de care suferă și acum.

Bine ați venit la Scribd!

Pastilele de slăbit s-au dovedit a fi de încredere câtă vreme au ajutat-o să reziste fără mâncare și câteva zile la rând. Nici de această dată, reacțiile adverse nu au întârziat să apară: amețeală, palpitații, căderea păru- lui și fragilizarea unghiilor.

Din cauza preocupării constante pen- tru felul în care arată, toată viața ei s-a transformat într-o dietă: ori una de înfometare, în care se pedepsește pentru excesele alimen- tare, ori una de îngrășare, adică de mâncat în exces, necontrolat. Când se abține de la mâncare se simte frustrată, iar când mănâncă în exces se luptă cu vinovăția. Pierderea echilibrului este un tipar frecvent întâlnit la oamenii care poartă povara kilogramelor în plus: când țin dietă se înfome- tează, iar în restul timpului se hiperalimentează.

Practic, după epi- soadele de înfometare te gândești că poți compensa sacrificiul fără urmări serioase și cazi în extrema cealaltă. De exemplu, o femeie care vrea să slăbească spectaculos până la nuntă se abține cu înver- șunare de la mâncare, iar în luna de miere recuperează aproape slabesti mancand carte pdf kilogramele pierdute, câteodată acumulându-se chiar mai multe.

ADEVĂR: Dietele funcționează doar atât timp cât le ții; când te întorci la vechile obiceiuri, se întorc și kilogramele pierdute. Dacă dietele și suplimentele de slăbit ar fi cu adevărat eficiente pe termen lung și ar da rezultate concrete, obezitatea ar fi fost eradi- cată până acum.

Cartea Slabesti Mancand (Gabriela Man)

În primul rând, dietele-minune nu pot fi urmate pe termen lung. Dacă slăbirea se produce brusc, în patru-cinci zile, pe baza unei restricții calorice severe și fără un program adecvat de mișcare, pierzi mai mult din masa musculară și din apă decât din grăsime.

Recent, a venit la mine la cabinet Răzvan, un tânăr de 23 de ani, care cântărea peste de kilograme. Mi-a povestit că mai slăbise anterior 20 de kilograme, ținând dieta Dukan, un regim cu proteine agreat în mod special de bărbați și de iubitorii de carne.

Astazi vom vorbi despre cartea Slabesti Mancand scrisa de Dr. Gabriela Man si tiparita de Editura Polirom. Ideea principala din aceasta carte este aceea ca oricine poate sa slabeasca fara a isi face griji in permanenta si a se abtine de la mancare. Totul in viata trebuie sa fie un echilibru perfect, deci atata timp cat mancam orice ne pofteste inima dar avem grija sa pastram acel echilibru nu vom avea nici o problema si chiar vom reusi sa dam jos kilogramele in plus.

A mâncat carne cu legume de dimineața până seara, de câte ori îi era foame, și a făcut sport intensiv, iar organismul s-a adaptat la acest ritm spar- tan, pentru că era tânăr și sănătos. Am văzut că a ținut șmecheria la început, în prima lună, apoi m-am lăsat și de sală și au început să se depună — mai întâi kilograme, apoiși mă tot gândeam să mă reapuc de regim. Dar mi-am zis: ce rost are să țin regim pentru 5 kilograme în plus? În concluzie, cu gândul la soluția-minune care va șterge exce- sele cu buretele, a continuat să se îngrașe până la 20 de kilograme.

Voi trece în revistă cele mai întâlnite reacții adverse ale ideilor neverificate și ale pro- cedurilor extreme la care recurg oamenii în procesul de slăbire. Gastrita este efectul rc burner de grăsime pe termen lung al curelor de înfo- metare, cu pauze lungi între mese, urmate de pusee de hiperali- mentare. Pentru a amâna ora mesei, oamenii beau în general sucuri carbogazoase cu îndulcitori artificiali, consumă prea multă cafea și folosesc fumatul ca substitut pentru mâncare.

Dimineața, beau apă cu lămâie pe stomacul gol, sperând că așa pot păcăli senzația de foame sau că asta va declanșa arderea grăsimilor din corp; prac- tic, cine vrea să își agreseze stomacul cu orice preț, poate apela la această metodă. Apa cu un strop de lămâie este o alegere potrivită ca parte a procesului de detoxifiere și hidratare eficientă a corpului, dar rămâne un mit în dietele de slăbire. Și consumul exclusiv de alimente crude și foarte reci sau foarte fierbinți slabesti mancand carte pdf conduce în timp către același diagnostic.

Constipația apare frecvent în cazul celor care reduc drastic aportul alimentar, uleiul din dietă, nu mănâncă suficiente legume și nu slabesti mancand carte pdf apă. Dietele hiperproteice, cele care se bazează pe multă carne, ouă și brânzeturi, nu ajută deloc digestia din cauză că nu au fibre în compo- ziție.

Din păcate, nici noi nu avem această obișnuință, nici dietele în general nu recomandă cu prea multă generozitate asocierile benefice de brânză și salată sau carne și legume.

Download Dr. Andrei Laslau - Slabeste Mancand Regeste - Meniu Dieta Keto Pentru 2 Zile

Tranzitul intestinal are nevoie de trei ingrediente: bol alimentar cu fibre, apă, plus activitate fizică, pentru că mișcările corpului stimulează și mișcările intestinale. Când ne apucăm de dietă, excludem din meniu prăjelile, grăsimile, rântașurile, tocănițele cu care ne-am obișnuit corpul, rezistăm fără ele o vreme, după care ne întoarcem, de cele mai multe ori brusc, la aceste preparate și atunci încep problemele de sănătate. Este același mecanism prin care oamenii mănâncă peste puterile de digestie ale organismului lor după perioadele de post.

Nu întâmplător, în perioada sărbătorilor se înmulțesc recla- mele la medicamentele pentru stomac și pentru digestie — compa- niile știu cum să speculeze obiceiurile alimentare nocive. Unghiile fragile, căderea părului și pielea uscată se numără printre consecințele clasice ale carențelor de vitamine și mine- rale, bine-cunoscute de toți împătimiții dietelor.

Pentru un aspect tonic și sănătos avem nevoie de pachetul complet de micronutri- enți dintr-o alimentație echilibrată, pe care dietele-minune nu ni-l pot oferi. Anxietatea, iritabilitatea și depresia însoțesc orice schimbare drastică în dietă. Corpul nu trăiește înfometarea ca pe o sărbă- toare, ci ca pe o frustrare puternică, iar mintea nu are capacitatea de a fabrica gânduri pozitive câtă vreme stomacul flămânzește.

Nimic mai greșit! Pâinea vine la pachet cu un conținut de doar de Calorii pentru de grame, iar pastele, orezul, cartofii cu un maxim de de Calorii la suta de grame fierte. În general, când ne apucăm de dietă, nici nu mai vrem să auzim de cartofi sau de pâine, însă nu ne dăm seama că merdenelele sau covrigii, pe care nu le refuzăm atunci când ne ies în cale, sunt mult mai nocive și mai calorice.

Pentru a asigura continuitatea și succesul curelor de slăbire, eu le recomand pacienților mei să mănânce orice ce le place, dar cu măsură, să integreze alimentele preferate în dieta de zi cu zi slabesti mancand carte pdf să își mai facă din când în când câte o poftă, să nu aștepte până la finalul dietei să se adune toate frustrările și poftele.

De exemplu, știm cu toții că pâinea este unul dintre cele mai îndrăgite alimente și, atunci când o regăsesc în jurnalul alimentar completat inițial de pacienții mei, o păstrez slabesti mancand carte pdf dietă.

  • (PDF) PDF Capcanele dietelor. Dietă pe viață sau stil de viață? | Editura deilani.ro - deilani.ro
  • DIETE ideas | diete, sănătate, planuri dietă
  • Может быть, он мне не нравился, и я стер его образ из моего сознания, - он усмехнулся.

Alimentele cu care am crescut, care ne plac și cu care ne-am obișnuit nu trebuie excluse din dietă, trebuie doar consumate în cantitatea potrivită, la momentul potrivit și în combinația corectă. Dacă nu mă țineți din scurt, eu scap la mâncare și nu mai pot respecta nimic. Dați-mi acolo ce credeți că este mai strict, ca să slăbesc mai repede și să scap odată de kilogramele astea și apoi mai vedem, o să mănânc și ce-mi place! Acest tip de pacienți sunt cei care de obicei abia așteaptă să termine dieta ca să se întoarcă la vechile obiceiuri alimentare și sunt cel mai greu de convins că un stil de viață sănătos nu înseamnă excursii nesfârșite între diete drastice și excese alimentare.

Este testată și funcționează garantat, însă, fiind foarte greu de respectat, nu mă voi grăbi să ți-o reco- mand. Aud că nucile sunt sănătoase și mănânc doi pumni pe zi și să știți că folosesc numai ulei de măsline, de cea mai bună calitate, adus de copiii mei din Grecia, am renunțat de tot la uleiul de floarea-soarelui.

Toate informațiile des- pre nutriție și alimentație sănătoasă circulă în mass-media într-o formă trunchiată, de cele mai multe ori, slabesti mancand carte pdf dacă asculți aceste sfaturi și mănânci de toate pe săturate te alegi garantat cu kilo- grame în plus. Nu-i așa că exemplul acesta îți amintește de cazul Cameliei, pacienta mea care s-a îngrășat 10 kilograme într-un an aplicând greșit principiile regimului vegetarian?

slabesti mancand carte pdf

Când pierzi bătălia, nu pierde și lecția! TEMĂ Învață din experiențele tale! Dacă și tu te numeri printre cei care au încercat mai multe diete pe parcursul vieții, răspunde cu deplină sinceritate întrebărilor de mai jos. Ce a f uncționat în dietele anterioare și poți să păstrezi? Ce nu a funcționat și nu vrei să repeți? De fapt, e ca și cum aș rezolva la nesfârșit un puzzle a cărui imagine de ansamblu o cunosc deja: indiferent de surprizele pe care ni le rezervă un program de slăbit sau altul, secretul siluetei ideale și al stării de bine depinde de stilul de viață în ansamblul lui.

În principiu, cele mai multe diete cum să pierzi centimeca nu greutate de la premise corecte slabesti mancand carte pdf traversează mai multe faze: de atac, de croazieră și de menținere. Din cauză că debutează abrupt, poziționându-se în opoziție totală cu obișnuințele noastre, dau rezultate foarte rapide în slabesti mancand carte pdf zile sau săptămâni, însă adeseori sunt prea restrictive și nu reușim să le străbatem până la capăt, până în punctul de trecere către un stil de viață echilibrat, cu adevărat croit după propriile nevoi și parti- cularități.

După o serie de consultații, Mara a plecat de la mine nu cu o dietă de slăbit, ci cu un stil de viață nou-nouț; a învățat ce și când să mănânce și, mai ales, cum slabesti mancand carte pdf se bucure cu adevărat de mâncare în tot acest proces.

A înțeles cum poate să-și mențină greutatea fără să mai treacă de la excese alimentare la cure drastice de înfome- tare. Înainte, pendula între poftele nesatisfăcute și sentimentul de vinovăție pentru că a mâncat prea mult, din cauză că nu știa cum să integreze corect alimentele ei preferate în mesele de zi cu zi.

Dacă te-ai familiarizat până acum cu traseul epuizant dintre frus- trare și vinovăție, paginile următoare îți vor dezvălui trucuri foarte utile cu ajutorul cărora vei putea mânca orice, fără frica kilograme- lor în plus. Motivația pe care ai identificat-o în interiorul tău te-a ajutat să ajungi aici, să iei decizia de a schimba situația actuală, iar în acest capitol îți voi prezenta secretele stilului de viață la care aspiri.

La un moment dat pe parcursul carierei mele de medic nutriționist, am ajuns la concluzia că oamenii nu știu că, așa cum își calculează banii pentru a-și asigura bunăstarea și liniștea materială, trebuie să calculeze și caloriile pe care le mănâncă, le beau sau le ronțăie, spre binele sănătății și al siluetei lor. Cu toate că mâncarea realmente ne costă din punct de vedere nutritiv și caloric, din păcate foarte mulți dintre noi ne rezumăm la a verifica cât ne costă în bani.

Slabesti mancand carte pdf este un contabil nemilos, care nu doarme niciodată și care, mai ales peste noapte, trage linie și își face calculele, sporindu-și depozi- tele de grăsime sau, dimpotrivă, scăzând din ele, în funcție de câtă mâncare i-am dat și câtă energie a synergy pierdere pentru pierderea în greutate pe parcursul zilei.

Stomacul proce- sează tot ce îi oferim, ba chiar este foarte ascultător și, cu cât îl for- țăm mai mult, cu atât își crește capacitatea de acumulare. Nu este deloc departe de ade- văr.

Stomacul primește cât îi dai, tot ce îi dai, foarte rar se împotri- vește prin simptome de tipul greață, senzație de preaplin, arsuri sau oboseală, pe care le ignorăm sau le tratăm cu medicamente. Dacă nu facem mișcare pentru a compensa plinul de calorii, contabi- lul înregistrează automat un rezultat cu plus. Este de dorit să obținem semnul egal între aportul alimentar și consumul energetic atunci când vrem să ne menținem greutatea actuală, iar dacă vrem să slăbim trebuie să tindem către un rezultat cu minus.

Fără îndoială, cu toții avem momente în care depășim bugetul de calorii alocat fiecărei zile și nu compensăm prin suficientă mișcare, este firesc, dar, câtă vreme nu facem din asta o regulă, ci suntem conștiincioși slabesti mancand carte pdf avem apoi grijă să ne reîncadrăm în buget, cu siguranță vom evita penalizările pe care le primim negreșit și plan de scadere in greutate sub forma kilogramelor în plus.

  • Bun venit! - Slăbeşti Mâncând
  • Dr. Andrei Laslau - Slabeste Mancand Regeste - Meniu Dieta Keto Pentru 2 Zile [34wpgzqgzzl7]
  • Atat de tare mi-am dorit o viata sanatoasa in care sa mananc ce imi place si totusi sa arat bine, incat nu am renuntat sa incerc.

Raportul dintre veniturile nutriționale și cheltuielile energetice Să apelăm la modelul balanței contabile de cheltuieli și venituri.

Veniturile organismului sunt formate din tot ceea ce mâncăm, bem sau ronțăim, iar ceea ce ardem pe parcursul proceselor metabolice și prin mișcare reprezintă cheltuielile. Caloriile din mâncare și băutură care depășesc nevoile energetice ale organismului rămân necheltuite.

Pentru că organismul nu le folosește, le depozitează sub formă de grăsime. Imaginează-ți că e ca și cum ai face depuneri într-un cont pe care nu ar trebui să îți dorești vreodată să îl ai!

Dacă îți dorești să rămâi la greutatea actuală, calculele nu sunt complicate: păstrează echilibrul între venituri și cheltuieli.

Account Options

În primul rând, trebuie să ai veni- turi zilnice de minimum 1. În al doilea rând, este esen- țială o împărțire corectă la fiecare masă a glucidelor, lipidelor și proteinelor — nutrimentele din care sunt alcătuite caloriile —, în funcție de cum știe mai bine corpul să le folosească. Mâncată seara, orice combinație de ciocolată sau alți carbohidrați rapizi se depune peste noapte. Deci, dacă astfel de alimente caută să își facă loc în dieta ta, cel mai bine ar fi să se strecoare în prima parte a zilei, când arderile sunt intense.

Alimentele consumate după ora Folosind acest reper te vei putea bucura de toate ali- mentele care îți plac, fără costuri majore pentru siluetă și sănătate.

Încărcat de

Distribuirea corectă a caloriilor te va face să arăți ca o piramidă inversă, cu umeri lați și mijloc subțire, pe când distribuirea inversă, fără mic dejun, cu excese seara, te va face să arăți Tot ce trebuie să faci pentru a rămâne în afara acestei statistici dezolante este să construiești pira- mida alimentației tale zilnice bazându-te pe sursele de caloriile bune. Așa cum am subliniat în al doilea capitol al lucrării de față, caloriile bune și caloriile rele pot crea diferența dintre un corp frumos și sănătos și unul gras și bolnav.

Îți voi oferi un exemplu cât se poate de relevant, care te va ajuta să înțelegi acest principiu. Iată spre comparație o dietă de 1. Varianta 1: Total: 1. Acestea își dovedesc eficiența și în menținerea greutății pe termen lung.

Calculează-ți bugetul zilnic de calorii folosind Balanța Greutății! Îți amintești că spuneam că organismul folosește și depozitează energia în același fel în care un automobil depozitează și folosește benzina?

Metabolismul este, de fapt, motorul organismului, cel care consumă combustibilul pe care i-l furnizăm hrană, aer, apă pentru a elibera energia necesară funcționării în condiții optime. Ți-am dat un exemplu concret: dacă îți umpli rezervorul de la mașină cu 40 de litri și consumi doar 10 litri, restul de 30 de litri rămâne depozitat — același lucru se întâmplă când mănânci mai multe calorii decât consumi. Rata metabolică de repaus ref lectă arderile sau cheltuielile energetice, exprimate în calorii, pe care le face organismul în condiții de repaus total pentru menținerea funcțiilor vitale respirație, ritm cardiac, susținerea posturii etc.

Caloriile pe care le consumă zilnic organismul bifând toate aceste sarcini variază mult de la un individ la altul, de aceea diferă și ritmul în care reușim să scăpăm de kilogramele nedorite. Cu un buget zilnic de 1.

Spre exemplu, rata mea metabolică de repaus este de 1. Te așteptai să fie mai mare? Mi-aș fi dorit și eu asta!

slabesti mancand carte pdf

Asta înseamnă că, dacă mănânc mai mult de 1. Dacă îmi respect progra- mul de mișcare, astfel încât să consum o medie de de Calorii pe zi din activități fizice, îmi pot permite să mănânc zilnic 1. Dacă aș avea nevoie să slăbesc jumătate de kilogram de grăsime pe săptămână, ar trebui să fac mișcare în medie de mini- mum de Calorii pe zi și să mă limitez la un aport de 1.

Ceea ce și fac, atunci când exagerez de săr- bători, în concedii sau slabesti mancand carte pdf anumite săptămâni mai dezorganizate. Pentru că da, și mie mi se întâmplă uneori să mă pierd în tot felul de alegeri alimentare nepotrivite!

Îți poți estima și tu rata cel mai bun arzător de grăsimi juridice ncaa de repaus, folosind formula Harris-Benedict de mai jos sau calculatoarele online în care com- pletezi parametrii tăi de vârstă, înălțime, greutate și sex. Concret, se măsoară aerul expirat și inspirat în condiții slabesti mancand carte pdf temperatură con- fortabilă.

În urma acestei proceduri simple, total nedureroase, formulele matematice vor indica ce consum caloric ai în stare de repaus. Dacă rezultă că și tu ai o rată metabolică de repaus de 1. Dacă în urma calculelor tale rezultă că ar trebui să adopți o dietă zilnică de sub 1.

Îți reamintesc că orice dietă cu mai puțin de 1. În plus, știi deja că dietele restrictive caloric sunt de obicei urmate de perioade de hiperalimentare, iar mesele dezechilibrate și lipsa de activitate fizică descurajează consumul metabolic. Accelerează-ți metabo- lismul mâncând trei mese pe zi, cu alegerea corectă a alimentelor la fiecare masă în parte, și fă mișcare, pentru că masa musculară activă menține arderile la un nivel ridicat.